קמין עץ – מיתוסים שיש לנפץ

//קמין עץ – מיתוסים שיש לנפץ

קמין עץ – מיתוסים שיש לנפץ

מאז ומתמיד היווה העץ חומר בערה מצוין אשר שימש את בני האדם למטרות חימום בצורה נגישה ופשוטה. קמין עץ משמר בדיוק את השיטה הקלאסית לחימום הבית אלא שבזמנים מודרניים אלו מדובר ביצירות טכנולוגיות משופרות אשר מנצלות בצורה מקסימאלית את יכולות החימום של החומר. ולמרות כל המוזכר לעיל, רבים הם האנשים שעדיין מתלבטים האם לרכוש קמין עץ לביתם בשל מספר דעות ומיתוסים שגויים מיסודם. אז במיוחד עבור המפקפקים מביניכם, להלן כל המידע “האמיתי” על קמיני עץ ביתיים.

קמין עץ אינו עשוי עץ – שמות הקמינים שונים האחד מהשני ע”פ סוג החומר המשמש לבעירה ולא ע”פ החומר ממנו הם עשויים. קמין גז שורף גז, קמין נפט שורף נפט וקמין העץ שורף את חומר הגלם הטבעי ביותר, העץ, ואחד מהיתרונות הבולטים אשר נגזרים משריפתו הוא מראה הלהבות המרצדות באח אותו לא ניתן לשחזר בשום דרך אחרת. באופן זה הופך הקמין המעוצב הזה להיות לב ליבו של הבית, מקום לכל המשפחה והאורחים להתכנס ולהתמכר למראה ולתחושת החום.

קמיני העץ אינם מסוכנים – הקמינים המיובאים לארץ הינם כאלה אשר עומדים בסטנדרטים המחמירים של התקנים הישראלים והאירופאים ולכן אינם מסוכנים כלל וכלל. קמין עץ שורף את גזעי העץ הקטנים בצורה מבוקרת והוא מהווה מערכת בעירה נפרדת וסגורה אשר לה אין נגיעה עם העולם החיצוני לה, הבית. קמין העץ מחובר לארובה ארוכה ואטומה לחלוטין, אשר מפנה את גזי הבעירה אל מחוץ לבית.

שליטה מוחלטת על עוצמת החום – טעות נפוצה היא לחשוב כי קמין העץ מחמם בעוצמה מלאה מרגע הפעלתו ולכן הוא אינו מתאים לשימוש בעונות מעבר. בהחלט ניתן לשלוט על כמות החום בכל סוג של קמין עץ וזאת באמצעות ווסת כניסת האוויר ובאמצעות כמות גזעי העץ. באופן זה ניתן להגיע לטמפרטורה הרצויה בכל הבית ע”פ התאמה אישית.

מראה יוקרתי במחיר מצוין – רבים סבורים כי קמין עץ הינו סמל סטאטוס בלבד שכן ערכו רב ביותר והוא מתאים לשימוש רק בקרב בני המעמד העליון. ובכן זהו הזמן לציין כי כלל הקמינים אינם כה יקרים כפי שמקובל לחשוב וכיום ניתן למצוא קמיני עץ בעיצובים מרהיבים ובמחירים משתלמים בהחלט.

2018-03-04T16:39:52+00:00